SOCIALE MEDIER

Når du og din virksomhed skal på de sociale medier, er det vigtigt at have en strategi for, hvad formålet er, og hvad I vil have ud af det. Med en kortere uddannelse i sociale medier får du forståelse for de sociale mediers rolle som en vigtig kommunikationskanal.

Vi kigger på de forskellige kanaler, hvor du lærer kanalernes funktioner at kende, ligesom du lærer at vælge de rette til netop din målgruppe. Herudover stiller uddannelsen skarpt på, hvordan du strategisk kommunikerer på de forskellige sociale medier, og dermed hvordan du skaber frugtbar og engagerende kommunikation online. Dette med henblik på at skabe kundeloyalitet og dermed yde kvalitet i din service via de sociale medier.

Dato:


Valg af markedsføringskanal

Fagkode: 47562
Varighed: 2 dage

Uddannelsen er udviklet til administrative medarbejdere, der arbejder med eller ønsker at arbejde med markedsføring i virksomheder inden for viden- og forretningsservice samt handelserhvervene.

Deltageren kan, via viden om segmentering som værktøj til målgruppeudvælgelse samt viden om forskellige online og offline markedsføringskanaler, herunder sociale medier og internetbaserede netværk, vurdere og udvælge den mest relevante markedsføringskanal til en udvalgt målgruppe.Deltageren kan deltage i arbejdet med at iværksætte en markedsføringskampagne i forskellige markedsføringskanaler, fx med input til opsætning af annoncer, valg af søgeord, mv.

 

Markedsføring med sociale medier i detailhandlen

Fagkode: 47342
Varighed: 2 dage

Uddannelsen er udviklet til ufaglærte og faglærte medarbejdere i større eller mindre detailhandelsvirksomheder, der arbejder med kampagner i forhold til markedsføring og profilering af butikken.

Deltageren kan vedligeholde butikkens profil på sociale medier.Deltageren kan kommunikere forskelligartede kampagner via sociale medier med det formål at brande butikken. De typiske kampagner er højtider, sæson og temaer.Deltageren kan anvende sociale medier til at markedsføre detailhandlens skiftende tilbud og nyheder samt aktiviteter og oplevelser rettet mod kunderne.Deltageren har kendskab til hvordan man målrettet kan anvende sociale medier til at tiltrække kunder til butikken.

 

Nye kunder via viral markedsføring

Fagkode: 40995
Varighed: 2 dage

Målgruppen er medarbejdere og selvstændige, der til daglig arbejder med markedsføring i handels- og servicevirksomheder.

Deltageren kan med udgangspunkt i virksomhedens e-strategi (markedsføringsstrategi på Internettet) anvende viral markedsføring til at styrke virksomhedens online markedsføringsindsats.Deltageren kan anvende forskellige virale markedsføringsmedier og -kanaler, herunder sociale netværk, nichesites, communities, blogs mm., og kan vurdere hvilke og hvornår de skal bringes i spil i forhold til virksomhedens ønskede målgruppe.Deltageren kan bistå ved udarbejdelsen af en markedsføringskampagne og kan placere/uploade den i de relevante medier.

Tilmeld dig vores nyhedsmail

Hold dig løbende opdateret med nyt fra CoLearning om ny viden, aktiviteter og udbud af efter- og videreuddannelse.

Sammen skaber vi viden, læring og vækst